Pos program for computer

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako artykuły reklamowe, jakie korzystają zbyt zadanie wspieranie sprzedaży w zakładzie sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale istnieje wówczas plan przeznaczony dla każdego sklepu, który współpracuj z jakimś miejscem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną reklamą w biznesie.

 

Materiały reklamowe, ale jakie? W zespół materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama posiadająca wzmianki o produkcie; stojak na reklamy wraz z ulotkami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka dana na półce sklepowej opatrzona w logo marki także nowe informacje; stand to trybunka, która stała opatrzona brandem marki służy dla hostess w projektu reklamy wyniku w momencie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to polska nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z danym hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku przy dojścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na domu, w którym zawiera się placówka, i w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Istotną myślą istnieje zatem by kaseton był odpowiednio duży, a treść idealnie przystosowana do reszty, aby była przede każdym ważna – im nieco reklamy na kasetonie tym dobra. Innymi nowszymi materiałami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które dają ofertę przyciągającą do obrotu. Wyspa lub tzw. końcówka w całych sklepach opatrzona licznymi komunikatami, które zamierzają zachęcić konsumenta. Warto tu nadmienić, że wyspa czy końcówka to pewien z elementów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy wydać na dwie grupy: gładkie i ciężkie. Te główne to wyjątkowo przyjazne materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a proste to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która łączy producentów materiałów POS to POPAI. Warto wspomnieć, że istnieje wówczas instytucja non-profit i stała utworzona w 1936 r. a to jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W własnym świata oddział stowarzyszenia stanął w 2008 r.